سفارش تبلیغ
صبا ویژن
u آیات و روایات مربوط به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

مگو آنچه نمى‏دانى ، بلکه مگو هر چه مى‏دانى چه خدا بر اندامهاى تو چیزهایى واجب کرد و روز رستاخیز بدان اندامها بر تو حجت خواهد آورد . [نهج البلاغه]

جمعه 103 فروردین 31

:: RSS 

:: خانه

:: مدیریت وبلاگ

:: پست الکترونیک

:: شناسنامه

:: کل بازدیدها: 95716

:: بازدیدهای امروز :1

:: بازدیدهای دیروز :3

vدرباره خودم

آیات و روایات مربوط به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

سید امیر مجتهد سیستا نی
بسم الله الرحمن الرحیم امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء و یجعلکم خلفاء الارض أإله مع الله قلیلا ما تذکرون اللهم عجل لولیک المهدی المنتظر الفرج اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن«عجل الله تعالی فرجه الشریف» صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا حضرت محمدبن عبدالله خاتم الانبیاء و اشرف مخلوقات و صدیقه شهیده فاطمه زهرا اشرف زنان دو سرا«وعلی معرفتها دارت القرون الاولی.....انها حجة علی ما خلق الله» و دوازده جانشین پیامبر از امیر المؤمنین علی ابن ابی طالب تا قطب عالم امکان مهدی موعود«عجل الله فرجه» آرزوی تمام انبیاء و مرسلین و أئمه هداة مهدیین و صالحین و مقربین و شهدا و مؤمنین به دست «یدالله» باکفایت حضرت مهدی«عجل الله فرجه» محقق و اجرا می شود انبیاء پیشین نوید و بشارت دولت کریمه آنحضرت را به امت های خود داده اند اراده خداوند تبارک و تعالی عز و جل به «دولت کریمه امام زمان» قطعی و «بدا» در آن راهی ندارد نص آیه مبارکه33سوره توبه«هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله ولو کره المشرکون» اوست خدایی که رسول خود را به هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان عالم تسلط و برتری دهد هر چند مشرکان ناراضی و مخالف باشند همه ادیان هم به منجی بشریت معتقد می باشند و لی تحریف شده است چون شخصی بنام «مهدی» فرزند و جانشین دوازدهمی حضرت محمدبن عبدالله خاتم الانبیاء «صلی الله علیه و آله و سلم» را قبول ندارند حتی اهل تسنن اصل مهویت از مسلمات آنها است ولی چون مسیر امامت را از صدر اسلام عوض کردند در باب مهدویت دچار اختلاف شدند حضرت امیرالمؤمنین«علیه السلام» فرمودند اگر خلافت را غصب نمی کردند «از بالای سر و از پایین پای تان می خوردید» اشاره به آیه مبارکه96سوره اعراف«ولو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض ولکن کذبوا فاخذناهم بما کانوا یکسبون» و چنانچه مردم شهر و دیار همه ایمان آورده و پرهیزکار می شدند همانا ما درهای برکاتی از آسمان زمین را بر روی آنها می گشودیم ولیکن «چون آیات و پیغمبران ما را » تکذیب کردند ما هم آنان را سخت به کیفر کردار زشتشان رساندیم خداوند طول تاریخ از ما تقوی و ورع ندیده است ما را به انواع بلا ها و عذاب ها دچار کرده

vپیوندهای روزانه

قرآن و عترت [25]
کلام وحی قرآن عترت [32]
سایت مؤسسه فرهنگی واطلاع رسانی تبیان [92]
یابن الحسن عجل علی ظهورک [83]
شیعه نیوز [168]
پایگاه اطلاع رسانی شیعیان [82]
فطرت [65]
سلام شیعه [87]
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر«عج» [96]
پایگاه اطلاع رسانی مرجعیت شیعه [69]
شیعه آنلاین [157]
پایگاه خبری تحلیلی المذهب [201]
مرکزنشراعتقادات [108]
سایت آیة الله سیدان [136]
آینده روشن [53]
[آرشیو(22)]

vاشتراک در خبرنامه

 

vمطالب قبلی

شعر و عرض ادب و ارادت
آیات مؤل بقیام قائم آل محمد
علامات ظهور
فتنه های آخر الزمان
وظیفه ما در دوران غیبت
امامت ائمه«علیهم السلام»
امامت حضرت مهدی«علیه السلام»
کلیات امام زمان«عج»
تسلیت به حضرت بقیة الله<عجل الله فرجه>
مؤمنین در غیبت وزمان ظهور
شباهت حضرت به انبیاء الهی
فضیلت انتظار فرج
معجزات حضرت«عجل الله فرجه»
ادعیه در باره امام زمان «عجل الله فرجه»
سفارشات ودستورات بقیة الله«عجل الله فرجه»
حکومت جهانی حضرت مهدی«عجل الله فرجه»
اخبار
مقالات
چهل حدیث«من حفظ من امتی اربعین حدیثا»
نیمه شعبان ولادت منجی عالم هستی
ارتباط حضرت به معصومین انبیاء وائمة
حضرت مهدی و جدش امام حسین«علیهماالسلام»
مهدی موعود نزد سایر ادیان و مذاهب
گناه-ظلم-غفلت-عرضه اعمال ما بر مهدی«عج»
علت و اسباب غیبت
عنایات و کرامات حضرت
سؤال و جواب
مهدی از زبان خود حضرت

!   غدیراز امیرالمؤمنین تاحضرت مهدی«عج»

جمعه 87/9/29 ::  ساعت 9:40 عصر

از سایت خبری تحلیلی سلام شیعه

غدیر؛ تأییدی بر مسئله ولایت از امام علی تا امام زمان(عج)

چاپ ایمیل
25 آذر 1387,ساعت 12:11:06
تاریخ اسلام پیوسته و مربوط به هم است، در تاریخ ما هیچ انقطاع و گسستگى وجود ندارد و هیچ واقعه ای بدون ریشه و زمینه پیشین رخ نمی دهد، این حقیقت روشن می سازد که غدیر برنامه ‌ای برای رسمیت بخشیدن به مسئله ولایت، از امام علی (ع) تا حضرت مهدی (عج) است.


غدیر؛ تأییدی بر مسئله ولایت از امام علی تا امام زمان(عج)

واپسین ماههاى عمر پیامبر خدا بود، آن بزرگوار همراه هزاران میهمان خانه خدا، که از ضیافت رسمى حضرت حق برمى‏گشتند، به نزدیکى سرزمین جحفه رسید. در آخرین محدوده میقات، جبرئیل بر آن حضرت نازل شد و اولین پیام رسالت ‏بعد از توحید را، که اهمیتش به اندازه ‏23 سال رسالت ‏بود، بر پیامبر ابلاغ کرد تا او براى آخرین بار پیام ولایت را بازگوید و حجت را بر مردم آن روز و نسلهاى آینده تمام کند. از این رو در آن جمعه مبارک در سه منزلى میقات جحفه فرمان تجمع حاجیان از بیت ‏برگشته را صادر کرد.

 

بلال اذان نماز را شروع و پیامبر خدا کلام وحى نازل شده بر خویش را چنین زمزمه کرد: "یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته، و الله یعصمک من الناس ان الله لا یهدى القوم الکافرین."( مائده/67) اى پیامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده کاملا به مردم برسان، اگر آن را ابلاغ نکنى، رسالت ‏خداوند را انجام نداده‏اى. خداوند تو را از جمیع خطرات نگاه مى‏دارد و خداوند جمعیت کافران را هدایت نمى‏کند.

 

پس از اجتماع مردم، تعبیه جایگاهى از جهاز شتران براى پیامبر گرامى اسلام و برگزار شدن نماز ظهر به جماعت ، رسول خدا(ص) در برابر آنان ایستاد، ولى ایستادنش هیئت خاصى داشت زیرا مى‏خواست وحى را ابلاغ کند و در آخرین حج‏ خود به آنان بگوید که، خلاء وجودى رسالت را امامت پر خواهد کرد.

 

پیامبر اسلام به خاطر حساسیت و موضع‏گیرى‏هاى بعضى از افراد در برابر اعلان وصایت على بن‏ابى‏طالب(ع) آن را براى مدتى پنهان داشته و ابلاغش را به تأخیر انداخته بود. حال تصمیم داشت این امر عظیم و پربرکت را اعلام کند. بنابراین سکوت مردم را شکست و سخنانش را چنین آغاز کرد: ایها الناس انى قد نبانى اللطیف الخبیر...

 

و پس از سخنانی چنین ادامه داد: اى مردم، خداوند ولى و سرپرست و اختیاردار من است و من بر شما و همه مؤمنان ولایت دارم. آگاه باشید، هر کسى که من ولى او بودم، على ابن‏ابیطالب مولاى او خواهد بود. پروردگارا، هر کس او را دوست دارد، دوست ‏بدار و هر کس با وى دشمنى کند، دشمن بدار.

 

روایات بیانگر واقعه غدیر، خطبه پیامبر خدا(ص) و معرفى على بن‏ابى‏طالب به وسیله آن حضرت، متواتر است و بیشتر کتب تفسیرى و تاریخى اهل سنت و شیعه را فرا گرفته است.

 

علامه امینى در این باره چنین مى‏نویسد:" حدیث غدیر را یکصد و ده تن از صحابه و یاران پیامبر خدا و نیز هشتاد و چهار نفر از تابعین نقل مى‏کنند.

 

وی سپس از سیصد و شصت نفر از نویسندگان و کتب معروف اسلامى نقل ‏مى‏کند: حدیث غدیر از قطعى‏ترین روایات متواتر است. چنانچه کسى در تواتر این روایت تردید کند، نمى‏تواند هیچ حدیث متواتر دیگرى را بپذیرد.

منبع: خدمت

اللهم عجل لولیک الفرج

خداوندا صاحب دینت و منتقم اولیائت را به رسان


¤نویسنده: سید امیر مجتهد سیستا نی

?  نوشته های دیگران

!   خطابه غدیر

جمعه 87/9/22 ::  ساعت 9:18 عصر

از سایت آیة سیدان

خطابه غدیر

خطابه یا خطبه غدیر سخنرانی پیامبر اکرم اسلام صلی الله علیه وآله است که در حجة الوداع درهنگام مراجعت از مناسک حج درمحل معروف غدیر خم ایراد شد.غدیر خم درست منطقه ای بود که راه حاجیان و کاروانها بسوی مناطق جنوبی و شمالی شبه جزیره عر بستان از همدیگر جدا می شد. دراجتماع پر شور یوم الغدیر بیش از یکصد و بیست هزار نفر حاجی ازاقصی نقاط بلاد اسلامی حضور داشتند. دراین سخنرانی که بدستور خداوند متعال وتوسط پیامبر صلی الله علیه وآله ایراد شد ونزدیک به دو ساعت طول کشید پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله با بیان اجمالی ازمباحث اعتقادی.اجتماعی واحکام ومسائل اسلام علی ابن ابیطالب علیه السلام را به دستور پروردگار به عنوان جانشین خود منصوب فرمود و به مردم فرمان داد که به امر خدای تعالی با علی علیه السلام با لقب وعنوان امیرالمومنین بیعت کنند و آنگاه فرمود چون کثرت جمعیت شاید این فرصت را برای همگان فراهم نسازد تااز نزدیک در مراسم بیعت شرکت کنند عباراتی را که پیامبر به زبان جاری فرمودند جمعیت با آن حضرت تکرار می کردند و در واقع به بیعت خوداعتراف می کردند......... و در پایان مراسم آیه شریفه (الیوم اکملت لکم دینکم واتممت علیکم نعمتی) درشان این مناسبت نازل شد.
در آن روز پیامبر صلی الله علیه وآله به همگان دستور دادند که پیام ایشان را به کسانی که غائب بودند و والدین به فرزندان خود تاروز رستاخیز برسانند. ( فلیبلغ الحاضر الغائب و الوالد الولد الی یوم القیامة) و این مسؤولیت سنگین را بر دوش تمامی ما مسلمانان تا روز قیامت نهادند. پس دست به دست هم داده ایم تا این پیام را به گوش جهانیان برسانیم.

اللهم عجل لولیک الفرج


¤نویسنده: سید امیر مجتهد سیستا نی

?  نوشته های دیگران

!   مردن از زبان پیامبر«ص»

جمعه 86/3/18 ::  ساعت 1:36 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

(سوره شوری آیه23)

قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی

 قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم:

من مات علی حب آل محمد مات شهیدا 

الا و من مات علی حب آل محمد مات مغفورا له 

  الا و من مات علی حب آل محمد مات تائبا

  الا و من مات علی حب آل محمد مات مؤمنا مستکمل الایمان

   الا و من مات علی حب آل محمد

 بشره ملک الموت باالجنه ثم منکر و نکیر 

  الا و من مات علی حب آل محمد

یزف الی الجنه کما تزف العروس الی بیت زوجها 

  الا و من مات علی حب آل محمد فتح له فی قبره بابان الی الجنه

   الا و من مات علی حب آل محمد جعل الله قبره مزار ملائکة الرحمه   الا و من مات علی حب آل محمد مات علی السنة و الجماعه

الا و من مات علی بغض آل محمد

جاء یوم القیامه مکتوبا بین عینیه آیس من رحمة الله

   الا و من مات علی بغض آل محمد مات کافرا 

  الا و من مات علی بغض آل محمد لم یشم رائحة الجنه

مصادر شیعه:صدوق در(فضائل الشیعه)-شیخ طوسی در(امالی)-ابن بطریق در(عمده)ص54-و علامه حلی در(رسائل سعدیه)22-و مقدس اردبیلی در(مجمع الفوائد)ج7ص527-و قمی در(مئة منقبه)64-و تاویل الآیات863حدیث1-و طبری در(بشارة المصطفی36و197-و خزاعی در(الاربعین حدیثا)ح1-و ابن طاووس در(الطرائف)-و علامه مجلسی در(بحار الانوار)ج7ص221-و ج23ص233وج27ص111وج39ص277-و شرف الدین در(المراجعات)69و83-و نجم الدین در(مقام الامام علی)44-و منار الهدی594-و صافی در(امان الامه)191

مصادر عامه:زمخشری در(تفسیرکشاف)ج3ص82وج2ص339-و ابن الفوطی در(الحوادث الجامعه)153-و حموینی شافعی در(فرائد السمطین-و قندوزی در(ینابیع الموده)27و263و369-و شبلنجی در(نور الابصار104-و عبید الله آمرتسری درحنفی در(ارجح المطالب)320-و ولی الله لکهنوی در(مرآة المؤمنین)5-و ابن حجرهیثمی در(الصواعق المحرقه)109-و رشفة الصادی45-و نزهة المجالس469

اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذالک

رسول خدا خاتم الانبیا«صلی الله علیه و آله و سلم»فرمودند:

کسی که بر محبت آل محمد بمیرد  مردن او شهادت است

بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد  آمرزیده میمیرد

بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد

  (پشیمان بر گناهان خود میمیرد و )در حالی میمیرد که خداوند گناهان اورا بخشیده

(وتوبه اورا پذیرفته است)

بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد

  مؤمن میمیرد و با ایمان کامل از دنیا میرود

بدانی کسی که بر محبت آل محمد بمیرد

  بشارت میدهد اورا فرشته مرگ«ازرائیل»به بهشت سپس منکر و نکیر

(که این دو فرشته مرده را در قبر بازجوئی میکنند و در روایات دیگر است که از برای مؤمن «مبشر و بشیر است»که اورا به بهشت بشارت میدهند و اسباب خشی اورا فراهم میکند بر عکس منکر و نکیر که باعث اسباب ناراحتی و ترس مرده میشوند وختی که در مورد جزئیات دین و ایمان مرده را بازجوئی میکنند)

بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد

  بدرقه میشود تابهشت مانند بدرقه عروس«شب عروسی»تا منزل شوهرش

بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد 

 برای او باز میشود در قبرش دو درب بسوی بهشت

بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد

  قرار میدهد خداوند قبر اورا زیارتگاه فرشتگان رحمت

بدانید کسی که بر محبت آل محمد بمیرد

  میمیرد بر سنت«پیامبر»و جماعت«مسلمین»

 

بدانید کسی که بر دشمنی آل محمد بمیرد

  روز قیامت میآید در حالی که بین دودیدگانش نوشته شده:نا امید است از رحمت خدا

بدانید کسی که بر دشمنی آل محمد بمیرد 

 کافر از دنیا میرود

(در حالت کفر به درک واصل میشود و جزو مسلمانان بشمار نمیرود)

بدانید کسی که بر دشمنی آل محمد بمیرد 

 بوی بهشت به مشامش نمیخرد

منابع این حدیث شریف از طرق فریقین در بالا درج شده

خداوندا مارا بر ولایت محمد و آل محمد و بیزاری از دشمنانشان ثابت قدم و پایدار مقرر بفرما و لیاقت انتظار فرج مهدی فاطمه را عنایت کن

از همگی التماس دعا دارم


¤نویسنده: سید امیر مجتهد سیستا نی

?  نوشته های دیگران


!   لیست کل یادداشت های این وبلاگ