سفارش تبلیغ
صبا ویژن
u آیات و روایات مربوط به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

وفاداری، عامل الفت گرفتن [مردم با شخص] است. [امام علی علیه السلام]

سه شنبه 103 فروردین 28

:: RSS 

:: خانه

:: مدیریت وبلاگ

:: پست الکترونیک

:: شناسنامه

:: کل بازدیدها: 95697

:: بازدیدهای امروز :2

:: بازدیدهای دیروز :2

vدرباره خودم

آیات و روایات مربوط به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف

سید امیر مجتهد سیستا نی
بسم الله الرحمن الرحیم امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء و یجعلکم خلفاء الارض أإله مع الله قلیلا ما تذکرون اللهم عجل لولیک المهدی المنتظر الفرج اللهم کن لولیک الحجة ابن الحسن«عجل الله تعالی فرجه الشریف» صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعة ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا حضرت محمدبن عبدالله خاتم الانبیاء و اشرف مخلوقات و صدیقه شهیده فاطمه زهرا اشرف زنان دو سرا«وعلی معرفتها دارت القرون الاولی.....انها حجة علی ما خلق الله» و دوازده جانشین پیامبر از امیر المؤمنین علی ابن ابی طالب تا قطب عالم امکان مهدی موعود«عجل الله فرجه» آرزوی تمام انبیاء و مرسلین و أئمه هداة مهدیین و صالحین و مقربین و شهدا و مؤمنین به دست «یدالله» باکفایت حضرت مهدی«عجل الله فرجه» محقق و اجرا می شود انبیاء پیشین نوید و بشارت دولت کریمه آنحضرت را به امت های خود داده اند اراده خداوند تبارک و تعالی عز و جل به «دولت کریمه امام زمان» قطعی و «بدا» در آن راهی ندارد نص آیه مبارکه33سوره توبه«هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله ولو کره المشرکون» اوست خدایی که رسول خود را به هدایت و دین حق فرستاد تا آن را بر همه ادیان عالم تسلط و برتری دهد هر چند مشرکان ناراضی و مخالف باشند همه ادیان هم به منجی بشریت معتقد می باشند و لی تحریف شده است چون شخصی بنام «مهدی» فرزند و جانشین دوازدهمی حضرت محمدبن عبدالله خاتم الانبیاء «صلی الله علیه و آله و سلم» را قبول ندارند حتی اهل تسنن اصل مهویت از مسلمات آنها است ولی چون مسیر امامت را از صدر اسلام عوض کردند در باب مهدویت دچار اختلاف شدند حضرت امیرالمؤمنین«علیه السلام» فرمودند اگر خلافت را غصب نمی کردند «از بالای سر و از پایین پای تان می خوردید» اشاره به آیه مبارکه96سوره اعراف«ولو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض ولکن کذبوا فاخذناهم بما کانوا یکسبون» و چنانچه مردم شهر و دیار همه ایمان آورده و پرهیزکار می شدند همانا ما درهای برکاتی از آسمان زمین را بر روی آنها می گشودیم ولیکن «چون آیات و پیغمبران ما را » تکذیب کردند ما هم آنان را سخت به کیفر کردار زشتشان رساندیم خداوند طول تاریخ از ما تقوی و ورع ندیده است ما را به انواع بلا ها و عذاب ها دچار کرده

vپیوندهای روزانه

قرآن و عترت [25]
کلام وحی قرآن عترت [32]
سایت مؤسسه فرهنگی واطلاع رسانی تبیان [92]
یابن الحسن عجل علی ظهورک [83]
شیعه نیوز [168]
پایگاه اطلاع رسانی شیعیان [82]
فطرت [65]
سلام شیعه [87]
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر«عج» [96]
پایگاه اطلاع رسانی مرجعیت شیعه [69]
شیعه آنلاین [157]
پایگاه خبری تحلیلی المذهب [201]
مرکزنشراعتقادات [108]
سایت آیة الله سیدان [136]
آینده روشن [53]
[آرشیو(22)]

vاشتراک در خبرنامه

 

vمطالب قبلی

شعر و عرض ادب و ارادت
آیات مؤل بقیام قائم آل محمد
علامات ظهور
فتنه های آخر الزمان
وظیفه ما در دوران غیبت
امامت ائمه«علیهم السلام»
امامت حضرت مهدی«علیه السلام»
کلیات امام زمان«عج»
تسلیت به حضرت بقیة الله<عجل الله فرجه>
مؤمنین در غیبت وزمان ظهور
شباهت حضرت به انبیاء الهی
فضیلت انتظار فرج
معجزات حضرت«عجل الله فرجه»
ادعیه در باره امام زمان «عجل الله فرجه»
سفارشات ودستورات بقیة الله«عجل الله فرجه»
حکومت جهانی حضرت مهدی«عجل الله فرجه»
اخبار
مقالات
چهل حدیث«من حفظ من امتی اربعین حدیثا»
نیمه شعبان ولادت منجی عالم هستی
ارتباط حضرت به معصومین انبیاء وائمة
حضرت مهدی و جدش امام حسین«علیهماالسلام»
مهدی موعود نزد سایر ادیان و مذاهب
گناه-ظلم-غفلت-عرضه اعمال ما بر مهدی«عج»
علت و اسباب غیبت
عنایات و کرامات حضرت
سؤال و جواب
مهدی از زبان خود حضرت

!   پیام جهانی مهدی(عج) از گودی قتلگاه

سه شنبه 88/4/16 ::  ساعت 2:43 عصر

از سایت خبری تحلیلی سلام شیعه

پیام جهانی مهدی(عج) از گودی قتلگاه

چاپ ایمیل
آن هایی که اسلامِ جهانی را انتظار دارند باید منتظر وجود مبارک ولیّ عصر باشند؛ حضرت که آمد کلّ جهان پرچمش یکی است و در چهره? پرچم وجود مبارک ولیّ عصر نوشته است: «البیعة لله»؛ یعنی مؤمنان پیمان یاری به خاطر خدا می بندند و پس از آن اسلام در همه جا گسترده می شود


پیام جهانی مهدی(عج) از گودی قتلگاه حسین‌بن‌علی(علیه السلام)

چه سرّی است در عاشورا و چه کیمیایی است حسین(علیه السلام)! مصباح الهدی و سفینة النّجاتی که هر روز را عاشورا و همه سرزمین ها را کربلا نمود! و چه خوش گفت رهبر فرزانه مان که ما هر چه داریم از محرّم و صفر داریم! حسین(علیه السلام) ‌را باید در امور جهانی بشناسیم. چون او محدود به یک عصر و زمان نیست. وجود مبارک ابی‌عبدالله برای جهانیان در قتلگاه شهادت پیام داد؛ فرمود: «إن لم یکن لکم دین و لا تخافون المعاد فکونوا أحراراً فی دنیاکم»؛ اگر دین ندارید و از معاد خود نمی هراسید لااقل در زندگی دنیوی تان آزاده باشید و رادمردی به خرج دهید. یعنی اگر مسلمان نیستند ولی بدانید اسلام دو پیام دارد: اگر مسلمانید احکام و حِکَمش مشخص است و اگر مسلمان نیستید، اگر بخواهید:

 

(یک) با مسلمان ها زندگی کنید،

(دو) مسلمان ها با شما زندگی کنند،

(سه) در محدوده درون‌گروهی با یکدیگر و با خودتان به سر ببرید،

 

 اضلاع این مثلث را رادمردی و آزادگی تشکیل می‌دهد.

 

وجود مبارک ابی‌عبدالله برای جهانیان در قتلگاه شهادت پیام داد؛ فرمود: «إن لم یکن لکم دین و لا تخافون المعاد فکونوا أحراراً فی دنیاکم»؛ اگر دین ندارید و از معاد خود نمی هراسید لااقل در زندگی دنیوی تان آزاده باشید و رادمردی به خرج دهید.

 

آن هایی که اسلامِ جهانی را انتظار دارند باید منتظر وجود مبارک ولیّ عصر باشند؛ حضرت که آمد کلّ جهان پرچمش یکی است و در چهره? پرچم وجود مبارک ولیّ عصر نوشته است: «البیعة لله»؛ یعنی مؤمنان پیمان یاری به خاطر خدا می بندند و پس از آن اسلام در همه جا گسترده می شود: لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ؛ تا (اسلام) بر همه دین ها ظاهر شود، (اگرچه مشرکان اکراه داشته باشند?. اما خود قرآ‌ن هم فرمود: وَمَا یَتَّبِعُ أَکْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنّاً؛ و چنین نیست مگر آن که بسیاری از آن ها از گمان تبعیِّت می کنند. یعنی به حق که اسلام است روی نمی آورند.

 

ما بیانی داریم که باید همه به طرف دین دعوت شوند اما یک عده نمی‌پذیرند و نمی‌خواهند مسلمان شوند، بالأخره باید با آن ها در جهان زندگی کنیم یا نه؟ آ‌ن ها باید با ما زندگی کنند یا نه؟ آن ها باید با خودشان زندگی کنند یا نه؟ اضلاع این مثلث را حسین‌بن‌علی(علیه السلام) در قتلگاه بیان کرده است. ما با بیان سید الشهداء می‌توانیم با مردم جهان زندگی کنیم و آن ها با ما زندگی کنند و حتی بیشتر از این، آن ها هم با این کلام با یکدیگر می توانند زندگی کنند.

 

و اینک ما...

*این بیان سالار شهیدان را با علامت و آن آهنِ سرد نمی‌توانیم به جهانیان بفهمانیم. این بیان را با شعرهای ناصواب نمی‌توانیم تفهیم نماییم.

*این بیان را با روضه? ناصواب نمی‌شود بفهمانیم.

*این بیان را عاقلانه، حکیمانه، مدبّرانه، مؤمنانه با پشتوانه? قرآن و عترت می توانیم تبیین کنیم! (1)

 


پی نوشت:

1- برگرفته از بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی(مدظله العالی) در خطبه های نماز جمعه در تاریخ 29/ 9/ 87 با دخل و تصرّف.

 

به قلم: ن ـ رادفر 

 

اللهم عجل لولیک الفرج


¤نویسنده: سید امیر مجتهد سیستا نی

?  نوشته های دیگران

!   زیارت ناحیه مقدسه منشور عزاداری بر اباعبدالله است

یکشنبه 87/10/15 ::  ساعت 7:54 عصر

از سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز
زیارت ناحیه مقدسه منشور عزاداری بر اباعبدالله است
زیارت ناحیه مقدسه مصیبت نامه حضرت مهدی (عج) است و شیخ مفید در کتاب "المزار" به نقل آن پرداخته است.
قیام سبز مهدوی امتداد قیام سرخ و خونبار حسینی است و هم ایشان است که روزی به خونخواهی جد بزرگوارشان حضرت اباعبدالله، با شعار یا لثارات الحسین قیام خواهند کرد و انتقام ایشان را از یزید و یزیدیان خواهند گرفت. از این روست که در زیارت عاشورا می خوانیم: ان یرزقنی طلب ثارک مع امام المنصور من اهل بیت محمد صل الله علیه و آله.

امام عصر(عج) به عنوان تنها معصوم و ذخیره الهی اولین عزادار سالار شهیدان است و در عزای و انتقام ایشان سزاوار ترین شخص است. حضرت در حدیثی در خصوص عزاداری به امام حسین(ع) می فرمایند: فلاندبنک صباحا و مسا و لابکین لک بدل الدموع دما؛ پس صبح و شام بر تو ناله می کنم و به جای اشک بر تو خون می گریم.

و از آنجا که هیچ یک از اعمال معصوم بیهوده نیست می توان دریافت در پس این عزاداری - که به وسعت تاریخ اسلام صورت گرفته است- هدف آماده سازی شیعه و تربیت او به عنوان سرباز دوران ظهور نهفته است و این راهبری عزاداران از شور حسینی به شعور مهدوی جز از طریق سخنرانان نازک طبع و تیزبین و مسلط به مباحث تربیتی جوانان صورت نخواهد پذیرفت.

از این رو بهترین منشور عزاداری برای سالار شهیدان که با اهتمام علمای شیعه به ما رسیده است همان زیارت ناحیه مقدسه است که از جانب امام?زمان(ع) صادر شده است و صحنه کربلا و حادثه بزرگ عاشورا را به زیباترین وجه در مقابل چشمان اشکبار و قلب داغدار شخص زائر مجسم مى?نماید.

این زیارت با سلام بر پیامبران الهى و اولیاى دین، ائمه اطهار(ع) آغاز مى?شود سپس با سلام بر امام?حسین(ع) و یاران با وفایش ادامه مى?یابد. پس از آن، به شرح کامل اوصاف و کردار امام حسین(ع) پیش از قیام، زمینه?هاى قیام حضرت، شرح شهادت و مصایب آن حضرت، و عزادار شدن تمام عالم و موجودات زمینى و آسمانى مى?پردازد. در پایان، با توسل به ساحت قدس ائمه اطهار و دعا در پیشگاه خداوند متعال، پایان مى?پذیرد.

زیارت ناحیه مقدسه که منصوب به مصیبت نامه مهدوی است نیز چراغی برای روشن شدن راه عزاداری های حسینی است این زیارت را شیخ مفید در کتاب "المزار" نقل کرده و علامه مجلسی در بحارالانوار (,101 317 ـ 327 ) نیز به نقل آن پرداخته است.
خبرگزاری شبستان
اللهم عجل لولیک الفرج

¤نویسنده: سید امیر مجتهد سیستا نی

?  نوشته های دیگران


!   لیست کل یادداشت های این وبلاگ